Πολλά παιδιά (και γονείς) αντιμετωπίζουν άγχος, στρες και άλλες προκλήσεις ψυχικής υγείας. 


Οι καλοκαιρινές διακοπές είναι μια καλή ευκαιρία για αυτές τις οικογένειες να πατήσουν το κουμπί «reset».


Πώς θα βοηθήσετε το παιδί σας να έχει ένα χαρούμενο καλοκαίρι και να μπει στη σωστή τροχιά για μια υγιή σχολική χρονιά το φθινόπωρο;

Δομή


Συχνά θεωρούμε δεδομένη τη δομή που συνοδεύει τη σχολική χρονιά. Παρόλο που μερικές φορές μπορεί να νιώθετε περιορισμένοι, η ρουτίνα δίνει στον εγκέφαλο μια αίσθηση σταθερότητας και συνέπειας που είναι πολύ σημαντική για την ψυχική υγεία.


Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να ξυπνάτε μια ώρα που σας κάνει να τρέμετε τον ήχο του ξυπνητηριού. Μπορείτε να ξυπνάτε αργότερα, αλλά να προγραμματίσετε το τι θα κάνετε μέσα στην ημέρα. Βρείτε αυτό που σας ταιριάζει σαν οικογένεια ή ξεχωριστά και δεσμευτείτε ότι θα το ακολουθήσετε.

Αίσθημα ελέγχου


Η επιστήμη δείχνει ότι η αίσθηση της κυριαρχίας, δηλαδή το αίσθημα ότι έχετε τον έλεγχο του περιβάλλοντός σας, μπορεί να σας κάνει να νιώθετε καλά με τον εαυτό σας και να ενισχύει τη διάθεσή σας.

Αυτό θα μπορούσε να είναι η εκμάθηση μιας νέας γλώσσας, η εξάσκηση στο μπάσκετ ή ακόμη και η ολοκλήρωση της καλοκαιρινής λίστας ανάγνωσης. Για τα μικρότερα παιδιά, θα μπορούσε να είναι η εκμάθηση της χρήσης ενός νέου παιχνιδιού.

Συναισθηματική αυτορρύθμιση


Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, τα παιδιά παρασύρονται από τη μία εργασία στην άλλη ή από τον έναν καυγά με τους φίλους τους, με εξωσχολικές δραστηριότητες και προθεσμίες στο ενδιάμεσο.

Το καλοκαίρι, όταν ο κανονικός ρυθμός και το άγχος της σχολικής χρονιάς επιβραδύνεται, είναι μια πολύ καλή στιγμή να κάνετε ένα βήμα πίσω και να σκεφτείτε ποια εργαλεία θα χρειαστείτε όταν το άγχος ξαναρχίσει.

Είναι πιο εύκολο να σκεφτείτε ποιες δεξιότητες αντιμετώπισης θέλετε να κατακτήσετε όταν δεν αισθάνεστε καταβεβλημένοι.

Παιχνίδι και διασκέδαση


Η έρευνα αποδεικνύει ότι το να παίζετε και να διασκεδάζετε με χαλαρό και δημιουργικό τρόπο είναι πραγματικά πολύ καλό για τον εγκέφαλό σας και τη συνολική σας υγεία.

Το παιχνίδι μειώνει το στρες και απελευθερώνει χημικές ουσίες που προκαλούν ευεξία. Παράλληλα, βοηθά τα παιδιά να εκφραστούν και να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση. Βελτιώνει ακόμη και την ικανότητα λειτουργίας του εγκεφάλου σας.

Όταν παίζετε όλοι μαζί νιώθετε πιο κοντά και συνδεδεμένοι, τόσο σαν οικογένεια, όσο και με φίλους. Τα παιδιά και οι έφηβοι αυτό το καλοκαίρι θα πρέπει οπωσδήποτε να βρουν χρόνο για παιχνίδι. Και το ίδιο θα πρέπει να κάνουν και οι γονείς και οι φροντιστές τους.